Ön Koşul
Eğitim Hakkında
Mobil cihazların çeşitliliği ve geliştirme ortamlarının ve programlama dillerinin çeşitliliğinden ötürü geliştiriciler her platform için ayrı ayrı uygulama geliştirmek zorunda kalmaktaydı. HTML5’in yaygınlaşması ve mobil işletim sistemlerinin (android, iso ve windows mobile) HTML5’e vermis olduğu yaygın destekten ötürü geliştiricilerin ve firmaların bir kısmı HTML ve platformların yeteneklerini harmanlayarak Mobil Hibrit uygulama geliştirmekteydi. Ancak bu tarz bir geliştirme modeli beraberinde kısıtlamalar getirmekteydi.
Microsoft’un desteği ile birlikte gün geçtikçe yaygınlaşan Xamarin platformu ile artık bir kere kod (C# kullanarak) yazıp bütün mobil platformlarda çalışacak Native uygulamalar geliştirilebilmektedir. Native uygulamalar sayesinde ilgili platforma (iso, android, windows mobile) ait özgün fonksiyonlar daha etkin ve kolay bir şekilde kullanılabilmektedir. Bu eğitimde Xamarin platform sıfırdan iler düzeye kadar anlatılmakta olup , ayrıca her bir platforma özgün geliştirimelerinde nasıl yapıldığı anlatılmaktadır. Xamarin’de uygulama geliştirme mimarisi detaylı olarak ele alınmakta olup tavsiye edilen MVVM (Model-View-ViewModel) geliştirme yaklaşımıda anlatılmaktadır.
Sertifika:
Eğitimlerimize %80 oranında katılım gösterilmesi ve eğitim müfredatına göre uygulanacak sınav/projelerin başarıyla tamamlanması durumunda, eğitimin sonunda dijital ve QR kod destekli “BT Akademi Başarı Sertifikası” verilmektedir.
Eğitim İçeriği
- Mobil Uygulama Geliştirme Modelleri
- Native ve Hibrit Uygulama Geliştirme Yaklaşım Farkılılığı
- Xamarin Uygulama Geliştirme Mimarisi
- Xamarin Uygulama Geliştirme Araçları
- Mobil Emulatörler
- Xamarin Platform Platform Spesifik Kütüphaneleri
- C# ve .NET Kısıtlamaları
- Xamarin Proje Şablonları ve Seçim Kriterleri
- PCL ve SAP
- Xamarin ile Her Platform için “Hello World” Uygulaması
- Xamarin SDK’nın İnclenmesi
- MVVM UI Kalıbının İncelenmesi Ve Faydaları
- Çoklu Platformlarda Test ve Debug İşlemleri
- XAML İşaretleme Dilinin Anlaşılması
- Platform Ortak Kütüphane Geliştirmek (Class Library)
- Platform Spesifik Kütüphanelere Erişim
- Xamarin.Forms Mimarisinin İncelenmesi
- Page, View ve Layout Kavramları
- ListView ve Navigasyon Araçları
- DataBinding (C# ve XAML ile)
- Renderer Kavramı
- Effect Kullanımı
- Xamarin.Ios Mimarisi
- UIViewController, TableView ve Storyboard Designer
- Navigasyon Kontrolleri
- Çeşitli UI Elemanlarının İncelenmesi
- Scroll ve Çoklu Sayfalar
- Grafik Nesneleri ile Çalışma
- Gesture ve Touch Mimarisi
- Harita ve Lokasyon Servisleri
- Hata Ayıklama (Debug)
- Emülatörler
- Uygulamayı Dağıtıma Hazırlama
- Activity Kavramı
- Android’e Özel UI Geliştirme (Layout, View)
- ListView
- Adaptörler
- Resource Kavramı
- Android Navigation Mimarisi
- İzinler
- Konum(Location) Servisleri
- Gesture ve Dokunmatik Özelliklerin Programlanması
- Android Emülatörler
- Hata Ayıklama
- Uygulamanın Dağıtımı (Store)
- Mobil Uygulamada Veri Erişimi
- SQLite İle Lokal Veri Erişimi
- RESTFULL Api ile Çalışmak
- Push Notification Mimarisi: Örnek Çalışma İle
- Dependency Injection Kullanımı (Bağımlılıkları Gevşetmek)
- Uygulamaların Yayına Hazır Hale Getirilmesi
- Xamarin.Auth Kullanımı
- Data Cache ve Senkronizasyonu
Önemli Notlar
Program ücretlerine KDV dahil değildir.